Pinterest

2014. február 11., kedd

Rokkával fonni...



nem könnyű!

Nem volt véletlen az előző bejegyzésem, mert régi álmom, hogy megtanuljak fonni. Ezért megsúgtam a férjemnek, hogy a születésnapomra(ami szombaton volt), szeretném megkapni a családja féltett örökségét, a nagypapa édesanyjának rokkáját. Vagyis a férjem dédnagymamájának rokkáját, aki egyúttal a kislányunk üknagymamája is volt.
A férjem pedig nem késlekedett ezt elmondani az édesanyjának, aki elhozta nekem ezt a rokkát!



Nagyon meglepődtem, de nagyon örültem is neki. Nagy dolog, hogy egy ilyen fontos családi örökségnek ezentúl én leszek az őrzője.

A rokka VÉMÉND községből való, ahonnan a nagypapa is származik, sváb családból. A rokka is sváb rokka, és ha igaz, amit eddig megtudtam róla, kecskerokka a neve. A készítés dátuma és az üknagymama monogramja bele van vésve. Abban az évben készült, mikor a nagypapa született:

T E

1924

Sajnos a pontos nevet még nem sikerült megtudnom, mert az a nagymama, aki ezt fejben tartotta, már meghalt.

Amint látjátok, szegény rokka megért már jobb napokat is, de egy-két fontosabb alkatrész cseréjén kívül más dolgot nem is alakítok át rajta. Még keresem a mesterembert, aki segít majd felújjítani, hogy használni is lehessen.



Sajnos a két kerék még köszönőviszonyban sincs egymással, pedig egy síkban kéne legyenek...


Addig is ezzel a gyönyörű KROMSKI kéziorsóval gyötörjük egymást, és a festett gyapjaimat, amit Harmatcseppek-től vettem. Az ő blogját mindenkinek olvasnia kellene, aki fonni szeretne.

2 megjegyzés:

Anna írta...

Szia Orsi!

Ez gyönyörű! Kitől tanultál meg fonni, Zsuzsától? Majd én is szeretném megpróbálni. Boldog születésnapot! Anna

Bambuc írta...

Sajnos még nem tanultam meg fonni, de meg szeretnék! Zsuzsától vettem a kéziorsót, amivel segítség nélkül elég nehezen haladok a fonással.Internetről nem lehet ezt megtanulni. Azt hiszem Csillaghegyen(?) van egy fonókör, oda kéne menni tanulni. Egyelőre még marad a kézi fonás, aztán közben megjavítom a rokkámat.

Neked is BOLDOG SZÜLINAPOT!